Використання дерев та чагарників для виготовлення виробів з природного матеріалу, композицій

Заготівля матеріалу

Матеріал для флористики беремо із природи, але не зашкоджуючи їй, розумно, по господарські. Дикоростучі трави та злаки збирають (ріжуть ножицями, секатором або серпом) у суху, сонячну погоду. Зв’язують злаки у невеличкі пучечки та розвішують їх голівками до низу у сухому приміщені, у затінку.

Плоди дерев та кущів збирають визрівши ми, розкладають тонким шаром на папері або тканині на просушку. Квіти та гарне листя сушать в гербарних сітках, на старих газетах під пресом.

Висушений матеріал складають у зручні коробки, мішечки, маркірують їх для зручності.

У даних флористичних роботах велике значення має не тільки кольорова гама але й фактура матеріалів. Саме вона надає роботам особливу виразність. Гармонічне співвідношення ніжних компонентів з грубими, а блискучі – з матовими роблять композицію надзвичайно ефективною.

При створенні колажів та панно застосовують різні природні матеріали. Як правило, це сухоцвіти, висушені гербарним та природнім способами трави і квіти.

Під час цвітіння квіти зрізують, зв’язують у не тугі пучечки, підвішують до низу голівками. Сушать у сухому приміщенні. Так сушать волошки, агератум, троянди, чорнобривці, целозію, ліатріс, айстри тощо. Використовують у флористичних роботах також і сухі гілочки дерев, кущів, коріння, кора, лишайники, мох, плоди тощо.

До екзотичних компонентів належать висушені дольки цитрусів, сухофрукти. Виразний вигляд мають вирізані з цупкого картону геометричні фігури, які задрапіровані папером, тканиною, сухим листям або обвиті дротом, корінням, нитками, вербовою лозою, сухою травою, соломою тощо.

У декоративних, лінійно-графічних та абстрактних колажах використовують квіти не цілком, а розібрані на окремі пелюстки (дельфініум, турецька гвоздика, гладіолус, аквілегія тощо).

Фон для колажу можна виконати акварельними або гуашевими фарбами у техніці монотипії. І якщо вдивитися у такий фон з різнобарвними розводами. Достатньо буде розкласти любий необхідний рослинний матеріал, приклеїти і робота готова.

Розглянемо матеріал, з яким нам прийдеться сьогодні працювати. Флористичний матеріал – це природний матеріал: шишки, горіхи, сухоцвіти тощо. Штучні аксесуари – це матеріали зроблені зі скла, пластмаси, металу тощо – дзвоники, кульки, стрічки… Допоміжний матеріал – горщик або чашка, які будуть слугувати нам основою, на якій компонуватимо композицію; пінопласт, який потрібен для кріплення; тканина або мішковина, щоб задрапірувати горщик. Щоб наша композиція була вдалою, зважаючи що ви вперше займаєтеся аранжуванням, вас слід ознайомити з елементарними правилами складання композицій.

Перше правило

Пропорції (частини) – це співвідношення окремих частин за висотою, шириною та довжиною. Існує правило «золотого перетину» – правило, при виконанні якого створюємо гармонічні композиції – одна з двох складових частин в стільки ж разів більша другої, у скільки сама менше цілого.

Так, наприклад, ваза у композиції складає 3 частини, сама композиція у вазі – 5 частин, разом 3 + 5 = 8. 8 – це ціла частина, яка складається з 3 частин та 5.

Друге правило

Ритм – це відстань між рослинами, яка поступово збільшується або зменшується за певним принципом.

До ритму можна віднести такі поняття, як асиметричне та симетричне розміщення.

Симетричне розміщення – рівновага або дзеркальне зображення.

Асиметричне розміщення – нерівномірне або більш природне розміщення елементів.

Трете правило

Колір – є роботи однотонні чи монохромні, складні, контрастні. Існує правило сумісності кольорів в одній композиції, яке можна засвоїти на прикладі кольорового кола: сумісність визначається по протилежно розташованим кольорам, інший варіант – кольори через два та інші. Розглянувши кольорове коло, виберіть кольори, з якими ви будете працювати.

Незабудьте, що кольори новорічних та різдвяних композицій – червоний та зелений, а додаткові шукайте за кольоровим колом.

Четверте правило

Акцент – головний мотив, найбільш ефективна частина, або «обличчя» композиції. Тут вибираємо самий яскравий елемент встановлюємо у центр композиції. Акцент можна підсилити за допомогою фактури, тобто характером поверхні. Вона може бути спокійна – в ній спостерігається гладенька рівна без дрібних деталей поверхня, наприклад, кулька, жолудь, стрічка; і неспокійна – багато дрібних елементів: шишка, хвоя, грона ягід тощо. У роботі слід комбінувати спокійні з неспокійними елементами. Наприклад, навіть у монохромній роботі фактура має неабияке значення, – сріблясті кульки та такого ж кольору шишки не будуть виглядати злито; або шишки і хвоя – це дві однаково схожих фактур і для рівноваги слід розбавити їх якимось спокійним елементом (бант, дзвоник, яблуко, свічки тощо).

А тепер, коли ви ці правила засвоїли, слід приступати до виготовлення композиції.

На допомогу вам буде технологічна карта, по якій ви будете звіряти свої кроки поетапного виготовлення композиції.

Технологічна карта по виготовленню композиції

1.  Визначте по кольоровому колу основні кольори вашої композиції, за цими кольорами виберіть фурнітуру та аксесуари.

2.  Згідно з обраними кольорами, підбираємо тканину (мішковину) і драпіруємо нею чашку (горщик).

3.  Заповнюємо до верху чашку пінопластом та накриваємо його драпіровкою.

4.  Визначаємо висоту основи (чашки) та, приблизно, висоту самої композиції : 3 + 5 =8

5.  Встановлюємо самий високий елемент композиції.

6.  Згідно правилам ритму, акценту, симетрії і асиметрії компонуємо допоміжний матеріал у гармонічну композицію.

7.  Для акценту самі яскраві елементи – в центрі.

8.  Щоб зберігався ритм, якщо ставимо шишку праворуч – врівноважуємо її другою ліворуч, групами розміщуємо дрібні жолуді, кульки.

9.  Для створення ефекту легкості та повітряності роботі додаємо шифонові білі банти або скляні прозорі кульки.

10.  Готову роботу роздивіться з усіх сторін, проаналізуйте її за правилами побудови композиції, виправте помилки (якщо вони є).

завантаження...
WordPress: 22.78MB | MySQL:26 | 0,349sec