Прогнозування ситуацій

Тема. Прогнозування ситуацій

Мета. розвивати творчу уяву й абстрактне мислення; оригінальність, гнучкість, швидкість і продуктивність мислення; формувати творчий потенціал дитини.

Обладнання:картки з іменниками і дієсловами; зошит

Хід заняття

  1. I.              Організація учнів до заняття
  2. II.            Повідомлення теми і мети заняття

На сьогоднішньому занятті ми будемо розвивати своє мислення.

  1. III.           Робота над темою

 

  1. 1.     Гра «Вгадай за порівнянням»

 

Це один із варіантів «Гри у порівняння». Кожен охочий задумує будь-який предмет і знаходить для нього порівняння(3-5). На заняттях діти мають за цими порівняннями вгадати задуманий предмет і обов’язково виділити найкраще порівняння. У подальшому гру можна ускладнювати вимогами щодо форми викладення: хай порівняння звучать у формі загадки.

 

  1. 2.     Гра «Хто найцікавіше порівнює»

 

Діти приносять на заняття найрізноманітніші предмети (перо, ялинкову шишку, гілочку тощо). Кожен придумує кілька порівнянь, які колективно оцінюються. Влучні і найкращі порівняння заносяться до «Зошита відкриттів», тобто кожна творчо виконана справа, що є неординарним відкриттям. Проведення цієї гри вимагає від педагога великого такту: гра не повинна перетворюватися на конкурс, не ставляться й оцінки.

 

  1. 3.     Вправа «ФАНТАСТИЧНІ ГІПОТЕЗИ»

Техніка «Фантастичні гіпотези» дуже проста. Вона виражена у фор­мі запитання: «Що було б, якби?» Виготовляємо 40-однакових карток, на яких пишемо 20 іменників і 20 дієслів. Для постановки запитання беремо будь-які дві картки: одну з іменником, другу — з дієсловом. Їх сполучення і дає гіпотезу, на основі якої можна працювати. Наприклад, витягай картки зі словами:

 

 

ЇХАТИ

ПИСАТИ

ГАВКАТИ

СПІВАТИ

ГРІТИСЯ

НОСИТИ

СИДІТИ

 

М’ЯЧ

ДЕРЕВО

МАШИНА

ПАРТА

СОНЦЕ

КАРТИНА

ДИТИНА

СОБАКА

 

ЖИТИ

МАЛЮВАТИ

ГРАТИ

ЧИТАТИ

ЛЕЖАТИ

ОДЯГАТИСЯ

СЛУХАТИ

БІГАТИ

ПРАЦЮВАТИ

ОБЕРІГАТИ

 

 

 

СОЛОВЕЙ

РУЧКА

КОМПЮТЕР

КІТ

РОБОТ

КНИГА

ПОРТФЕЛЬ

ЗОШИТ

ВЕЛОСИПЕД

ЛЯЛЬКА

CТІЛ

ДИВАН

 

 

Формується гіпотеза: «Що було б, якби м’яч став живою істотою?»

Далі можна будувати розповідь, розвиваючи цей сюжет. Але мож­на витягати по черзі інші картки й допомагати сюжету, вводячи нові гіпотези та персонажі.

Примітка. Першим випробував цю техні­ку Дж. Родарі. Він стверджував, що запропоновані дітьми гіпотези та їх розвиток лежать в основі сюжету цілої низки його оповідань і казок. Використовуючи цю форму роботи, дитина формує чіткий зв’язок сво­єї думки з дійсністю. Можна про­вести конкурс на кращу гіпотезу й краще оповідання.

 

  1. IV.          Робота в зошиті

1. Відгадай

Синя соковита на дереві росте, а с на з змінити – великий дощ впаде.  (Слива-злива)

Хочеш – з міста буде переправа? Для букви к і це легенька справа. (Місто-місток)

Зерно він меле на муку, відкинеш м – живе в ставку. (Млин-лин)

 

2. Вправа «що станеться, коли…?»

V.  Підсумок  заняття

Найкращими фантазерами сьогодні були…

завантаження...
WordPress: 22.86MB | MySQL:26 | 0,339sec