НЕЗВИЧАЙНЕ МАЛЮВАННЯ

Як часто ми, дорослі, байдуже проминаємо дитячі відкриття, своєю неувагою знищуємо слабенькі паростки спостережливості, самостійного мислення, творчості. Наше легковажне ставлення до дитячих фантазій, можливо, не одному вчорашньому малюкові далося взнаки в дорослому віці: не винайдено новий двигун, не написано поему, не відкрито нову зірку…

На творчих заняттях-іграх потрібно розвивати різні властивості дитячої психіки: увагу й спостережливість, різні види пам’яті, уяву, фантазію, мовлення та культуру спілкування, координованість рухів, пластичність, орієнтування у просторі.

Малі охоче малюють не тільки вигаданих героїв казок, сюжети занять, чи свої враження від чогось. Це може бути чарівний ліс, де різнобарвні дерева ходять у гості, вміють літати й танцювати; де квіти ростуть на хмарках, а трава — усіх барв веселки; де на кущах достигають іграшки й ласощі, а живуть у цьому лісі незвичайні й дуже добрі звірі. Це й веселі привиди, й заєць з такими довжелезними вухами, що вони йому правлять за крила…

Під час самостійної художньої діяльності атмосфера має бути спокійною, вільною. Діти розташовуються хто як хоче — за столами, на килимі. Разом із тим слід подбати, щоб ті, кому ще важко втриматися від спокуси скопіювати ідею сусіда, сиділи окремо. Музичний супровід подається відповідно до характеру теми.

Малювання восковими паличками або свічкою та аквареллю

Контур малюнка наноситься олівцем, потім наводиться восковою паличкою. Нею ж зафарбовуються окремі частини малюнка, що мають бути світлими. За допомогою ватного тампона або пензля вкривають усю поверхню малюнка фарбою. На місця, зафарбовані воском, вона не лягає.

Так можна виконати оригінальні малюнки, особливо цікаво працювати зі світлим воском, якого майже не видно на папері. Сліди його проявляються тільки після нанесення фарби.

Кляксографія

1. На частині аркуша пензлик залишає кольорові сліди різної форми, клякси. Склавши аркуш вдвоє, одержуємо симетричні малюнки-кляксунки.

2. Піпеткою на аркуш паперу наносять три різних кольори, а потім трубочкою для коктейлю роздувають їх по всьому аркушу в різних напрямках. Цією ж трубочкою домальовують, що підкаже фантазія.

 

 

Симетричне зображення

Для цього аркуш паперу згинають вдвоє і від лінії згину наносять контур половини малюнка й розфарбовують його, а потім знову складають аркуш і розгорнувши його, одержують малюнок.

Це може бути метелик, квітка, дерево, візерунок.

Малювання пальцем

Діти малюють пальцем, вмочуючи його в фарбу. Й на малюнках весело танцюють краплі дощу, дозрівають ягоди смородини, вишні, калини, намисто на ляльці та інше.

Малювання тампоном із зібганого паперу

Зібганий папір допомагає створити відчуття прозорості при зображенні води, неба, трави, квітучої вишні, плакучої верби. Інші частини виконуються пензлем.

Малювання аквареллю на вологому тлі

Виходять чарівні картини природи, візерунки тканин та інше.

Подряпування

Техніка подряпування — на глянцевий папір тушшю накладають фон, олівцем наносять контур малюнка й стекою подряпують його.

Малювання шматочком пластиліну

Малюнок вийде ніжним, загадковим. Дітям дуже подобається, що пластилін знаходить іще одне своє застосування.

Штампування

З картоплі вирізуються невеликі палички з трикутною, прямокутною, квадратною основою. Діти вмочують їх у фарбу і створюють мозаїчне зображення, орієнтуючись на його контури, нанесені попередньо олівцем.

Малювання всією долонею

Діти малюють всією долонькою, вмочивши П у фарбу. Притиснувши долоню до чистого аркуша паперу, одержують різноманітні відбитки, а потім довільно домальовують те, що уявляють.

Монотипія

Для роботи потрібні акварельні фарби, пензлик, прозора пластикова плівка й гладенький цупкий папір на зразок того, на якому друкують поштовхи.

Плівка має бути прозора, не дуже м’яка — така, яку використовують у поліграфії або з якої виготовляють течки для паперів. Якщо плівку густо вкрити фарбою (однією або кількома), притиснути до аркуша, а потім поступово піднімати, починаючи з верхнього краю, на папері залишається плямисте тло. На такому тлі чудово виглядатимуть різноманітні казкові істоти.

Процесом утворення плям можна керувати, витворюючи за власним бажанням морські або піщані хвилі тощо.

Технологія ось яка. Рідкою фарбою вкривають плівку згори донизу. Притискають до аркуша паперу, перевіряють, чи не залишилося повітря, а потім починають повільно знімати, так само йдучи від горішнього краю. Там, де на мить зупиняють рух, утворюється світліша смуга. Піднімаючи та притискаючи плівку, формують зображення. Щоб малюнок нагадував дерева, беруть густішу фарбу й рвучко знімають плівку з паперу, притримуючи її рукою. Отже, за роботу!

Псевдоофорт

Ця техніка ефективна у роботі з дітьми, як перше знайомство з гравюрами. Вона не вимагає специфічних матеріалів, спеціального обладнання, фізичних зусиль і навичок, на які малята ще не здатні.

Потрібні: цупкий і тонкий папір, ножиці, клей ПВА, нитки, манні крупи, клаптики грубої тканини, папір із фактурним малюнком, густа фарба, губка. Відбиток можна отримати з будь-якого фактурного малюнка, намастивши його фарбою. Висока поверхня залишає темніший відбиток, звичайна нитка — рівну лінію. Можна змінити зображення, зробивши на ньому надрізи ножицями. Наклеєна на папір манка імітує відбиток піску. Знадобиться й різноманітний природний матеріал: листочки, хвоїнки, пелюстки квітів. Усе інше підкажуть фантазія й досвід.

Малювання квачиком

Потрібно взяти цупкий, але м’який квадратний клаптик тканини (такої, щоб не стріпалися краї) розміром 8×8. Згорнути квадратик так, щоб він набрав форми конуса, обмотати цей конус ниткою та зав’язати. Квачик готовий. Бажано, щоб їх було кілька — окремо для кожної фарби, або близьких за кольором фарб.

Рельєфний малюнок

Необхідні матеріали для рельєфних фарб: вода, сіль, крохмаль, фарби гуаші, пензлики різної товщини. Маленькі баночки для розкладання фарби.

Змішати півсклянки крохмалю, 1/8 склянки солі. Усе добре розмішати. Розкласти суміш у баночки. В кожну баночку додати по 2 чайні ложки гуаші різного кольору та розмішати. Здобуті суміші використовуються для створення рельєфних малюнків. Для замальовування великих площин використовуються пензлики великих розмірів (№ 5), а для дрібних деталей — № 2—4. Якщо суміш вийде густою, додати води.

Малювання зубною щіткою

Для роботи знадобляться: білі або кольорові аркуші паперу, акварельні фарби або гуаш, баночка з водою, серветка з тканини і звичайна зубна щітка.

Вмочити зубну щітку в воду, набрати фарбу й малювати. Можна малювати кінчиком щітки й усією її площиною. Для кращої передачі фактури зображення щетина щітки має бути завжди напівсухою.

Під час малювання деяких предметів використовується прийом накладання одного кольору на інший. Спочатку малюємо однією фарбою, а після висихання — поверх неї іншою. Так створюється об’єм і передається фактура.

Малювання мильними бульками

Потрібно: невеличкі скляночки (100— 150 мл); чайна ложка; папір (білий та кольоровий); гуаш; рідкий мийний засіб; соломинки (трубочки).

Спосіб приготування мильних бульок:

• ретельно змішати у склянці по одній чайній ложці гуаші, рідкого мила та води;

• опустити в суміш трубочку й легенько дмухнути, коли бульки піднімуться на 2,5 см від краю скляночки, піднести до неї аркуш паперу й охайно торкнутися бульок його площиною, стежити затим, щоб папір не торкався країв скляночки. Час від часу піднімати аркуш, щоб поглянути на малюнок із мильних бульок;

• зачекати кілька секунд, щоб витвір підсохнув, якщо треба, можна накласти елементи малюнка бульками іншого кольору;

• якщо з утвореної кольорової суміші не виходять бульки, додати туди одну чайну ложку води;

• якщо колір бульок не дуже насичений, додайте у суміш пів ложечки фарби.

завантаження...
WordPress: 23.03MB | MySQL:26 | 1,137sec