Ігри для школярів на свіжому повітрі

Гра на свіжому повітрі: В обидві сторони

Гравці будуються в шеренгу і розраховуються на перші та другі номери. Перші номери повертаються на 180 градусів. Потім, нехай кожен з гравців візьме під руку своїх сусідів справа і зліва.

Отже, що ми отримали? Тісно зімкнуту живий ланцюг, в якій чітко виділяються дві групи, що звернена в протилежні сторони. Між ними і влаштовується змагання.

Паралельно утворилася живої ланцюжку, в п’яти-шести кроках від неї проводяться дві риси з того і з іншого боку.

Гравці приймають стійке положення для старту за першим сигналом. За другим сигналом, обидві команди прямують вперед, кожна команда повинна перетягнути всю шеренгу до своєї бічний межі. Звичайно, через те, що обидві команди чинять опір один одному, результат змагання визначиться не відразу.

Командою-переможцем вважається та команда, яка змусила хоча б одного гравця з іншої групи переступити за свою бокову лінію. Як тільки це відбувається – гра вважається закінченою.

Повторюючи гру, можна поміняти місцями деяких своїх гравців.

Гра на свіжому повітрі: Мишоловка

Двоє стають один проти одного з’єднують руки і піднімають їх вище.

Обидва хором говорять: “Як нам миші набридли, все погризли, все поїли. Мишоловку ми поставимо і мишей тоді спіймаємо!” Завдання граючих поки провідні говорять віршик, пробігти під їх зчепленими руками. Але на останніх словах провідні різко опускають руки і когось з гравців обов’язково ловлять. Той хто потрапив у мишоловку приєднується до ловцям. Мишоловка виростає. Гра продовжується до тих пір поки не залишиться одна миша – переможниця.

 

Гра на свіжому повітрі:12 паличок

Палички потрібно якось позначити, щоб вони відрізнялися від усіх інших. Потім взяти дощечку або більш широку палицю, покласти її на камінчик для

того щоб вийшли гойдалки.

Всі збираються навколо гойдалок, потім один з гравців кладе на гойдалці 12 паличок і сильно б’є по іншому кінця гойдалок, щоб палички розлетілися. Всі розбігаються.

Поки ведучий збирає всі 12 паличок, всі ховаються. Ведучий кладе палички назад на гойдалки і намагається якомога швидше відшукати всіх сховалися

гравців. Знайдений вибуває з гри.

Складність полягає в тому, що поки що водить шукає кого-то, будь-який гравець може непомітно пробратися до гойдалок і знову розбити всі 12 паличок. Ведучий буде змушений знову збирати палички і за цей час всі

встигають переховати.

Гра закінчуються, коли всі знайдені і палички при цьому залишилися на гойдалках. Останній, кого знайшли – водить в наступній грі.

 

Гра на свіжому повітрі: Дружні квача

Гравці вибирають ведучого – квача. Салка рахує до трьох, після чого всі розбігаються, а Салка ловить (Саліта) тікають. Коли ведучий наздоганяє кого-небудь, будь-який гравець, що знаходиться поблизу і хто хоче виручити товариша, може перебігти між ведучим і тікає. Після цього ведучий повинен наздоганяти перебіг або ще кого-небудь з гравців. Таким чином, кожен гравець, піддаючи себе небезпеці, разом з тим може виручити свого товариша.

Коли ведучий наздожене тікає, вони міняються місцями. Зчепилися за руки осалівать не можна. Можна домовитися про те, що не можна осалівать тих, хто сів навпочіпки, і т. п.

Гра на свіжому повітрі: Крок за кроком

Вибирають ведучого, який повертається обличчям до стіни або до дерева. Він

закриває очі долонями.

Гравці розташовуються шеренгою за межею в 15 – 20 метрах від ведучого. Ведучий повільно і голосно вимовляє: “Швидше крокуй, оглянусь – завмирає!

Раз, два, три …” – І швидко озирається назад.

Поки ведучий говорить, кожен з гравців робить у напрямку до нього кілька кроків (або коротку перебіжку), а потім зупиняється і стоїть не рухаючись,

поки що водить знову не відвернеться.

Після цього всі знову наближаються до нього і завмирають, як тільки той, хто

водить озирається назад.

Завдання, що водить – помітити, хто з гравців не встиг зупинитися або поворухнувся. Того водящий відсилає назад за межу.

Коли більшість гравців наблизиться до водить, один з них легко вдаряє його по плечу або по спині. Після цього всі повертаються і як можна швидше спрямовуються назад за межу. Ведучий теж повертається і переслідує гравців, намагаючись осалить кого-небудь з них, поки той не добіг до межі.

Осаленний стає новим ведучим. Якщо наздогнати нікого не вдалося, ведучий повертається на колишнє місце, і гра продовжується

Гра на свіжому повітрі: Піжмурки зі джгутом

Ведучий будує гравців у велике коло і вибирає двох провідних з числа найбільш живих і спритних, які входять всередину кола. Одному з них він зав’язує очі і дає в руки палять. Інший також із зав’язаними очима, але в руках

у нього дзвіночок (або свисток)

Гра проводиться так: гравець з дзвоником або свистком через кожні 10-15 секунд дає сигнал, а сам перебігає на нове місце. Інший гравець із джгутом намагається точніше визначити, звідки пролунав свисток, наблизитися до цього місця і заплямувати джгутом свого партнера. Але, як правило, він махає джгутом по порожньому місці, що викликає у глядачів веселе пожвавлення.

Ведучий весь час стежить за грою, перебуваючи тут же, в колі. Як тільки гравцеві зі джгутом вдалося осалить тікає, провідний зупиняє гру. Ролі водящих змінюються або вибирається нова пара з числа інших хлопців, що

бажають взяти участь у грі.

У кінці гри ведучий може вибрати двох або трьох провідних, зав’язати їм очі і дати в руки джгути. Коли це зроблено, четвертому гравцеві дають в руки свисток, але очі не зав’язують. Цього не бачать водячи, хоча інші гравці починають розуміти, у чому полягає жарт.

Гравець зі свистком бігає всередині кола, час від часу подаючи сигнали і спритно оббігаючи водящих. Ті махають джгутами по повітрю, намагаючись

осалить гравця зі свистком.

Можна провести гру і без джгутів. Тоді один ведучий намагається не осалить іншого, а впіймати його.

Гра на свіжому повітрі: Класики

На підходящої асфальтової майданчику крейдою розкреслювали квадрат прямокутник. Цей квадрат розбивається на “класи” (тобто квадрати), які нумеруються від 1 до 10 (можна і більше) Завдання граючих пропригать на одній нозі (або двох, залежно від порядку) по “класів” починаючи з 1 до кінця ні разу не збившись.

Гра на свіжому повітрі: П’ятнашки

Гравці стають по колу на відстані витягнутих рук. Вибирають двох водящих. Один з них – Пятнашка, інший – тікає. Перед початком гри вони стають за колом з різних сторін. За знаком провідного Пятнашка оббігає коло і намагається осалить тікає. Останній, коли його починають наздоганяти, стає в коло між рештою гравців на будь-яке місце. У цей же момент сусід, який опинився з правого боку, стає новим тікає, і Пятнашка продовжує його переслідувати.

Якщо пятнашку вдалося наздогнати і осалить тікає, вони міняються ролями.

Щоб ускладнити гру, можна ввести таке правило:

якщо тікає став у коло, то сусід, що знаходиться справа, робиться п’ятнашки, а колишній Пятнашка в той же момент стає тікає. Учасникам гри не дозволяється перебігати через коло.

 

Гра на свіжому повітрі: Мишоловка

Діти стають в коло, взявшись за руки – це мишоловка. Один або двоє дітей – «мишки». Вони поза колом. Діти, взявшись за руки і піднявши їх вгору, рухаються по колу зі словами:

Ах, як миші набридли,

Всі погризли, все поїли!

Отож, стережіться, шахрайки,

Доберемося ми до вас!

Ось захлопніть мишоловку

І зловимо відразу вас!

Під час виголошення тексту “миші” вбігають і вибігають з кола. З останнім словом “мишоловка захлопується” – діти опускають руки і сідають навпочіпки. Чи не встигли вибігти з кола “мишки” вважаються спійманими і стають в коло. Вибираються інші “мишки”.

 

Гра на свіжому повітрі: Лисиці і мисливці

Майданчик, розміри якої можна прирівняти до баскетбольної (26х14 метрів),

обмежується з усіх боків лініями.

З грають вибирають ведучого – “мисливця”. Йому дають в руки маленький м’яч.

Всі інші грають – “лисиці”.

Мисливець виходить на середину майданчика, а лисиці збираються навколо нього. Мисливець три рази підкидає м’яч вгору і ловить його. Після третього кидка лисиці розбігаються в різні сторони. Мисливець, піймавши м’яч, кидає його в одну з лисиць, намагаючись її заплямувати. Осаленного лисиця стає помічником мисливця. Вона отримує право піднімати з землі м’яч і передавати

його мисливцеві, полегшуючи йому завдання.

Тким чином, в ході гри у мисливця стає все більше помічників, а кількість

лисиць скорочується.

Коли мисливець матиме перший помічник, в грі починає діяти таке правило. Лисиці можуть піднімати кинутий в них м’яч і перекидати його між собою так, щоб мисливець з помічниками не змогли їм заволодіти. Тепер вже водячи намагаються перехопити м’яч, щоб продовжувати салити граючих.

Гра продовжується до тих пір, поки не будуть переловлени всі лисиці, крім однієї. Ця лисиця, яка проявила себе самої спритною, стає новим мисливцем.

Гра проводиться ще раз.

У ході гри потрібно стежити за тим, щоб лисиці не забігали за межі майданчика. Інакше кожна з них вважається осаленного і стає помічником мисливця.

Перед початком гри можна домовитися, що салити м’ячем можна куди завгодно, крім голови.

 

Гра на свіжому повітрі: Клоун

На стіну прикріпити плакат. Всі по черзі з зав’язаними очима пришпилюють шпилькою “ніс” (кулька з поролону) до плакату.

Гра на свіжому повітрі: Рибак

Гравці стають у коло, ведучий виходить на середину кола з вудкою.

Кружляючи на одному місці або обертаючи вудку (перекладаючи її швидко з руки в руку), провідний водить вудку так, щоб вона, ковзаючи по підлозі,

проносилася під ногами гравців.

Завдання, що стоять по колу уважно стежать за мішечком і підстрибують так, щоб він їх не зачепив.

Якщо це станеться, то гравець, “попався на вудку”, виходить з гри. До кінця гри в колі залишиться лише кілька найбільш спритних хлопців, які й вважаються переможцями. Можна домовитися, що той, кого мішечок зачепив по ногах, не виходить з гри, а змінює ведучого. Цю гру можна проводити і як невелике змагання між двома командами. Гравці, що стоять по колу, розраховуються на “перший-другий”. Перші номери становлять “одну команду, а другі – іншу.

Ведучий крутить мотузку. Гравець, якого мішечок зачепив, піднімає руку і голосно називає свій номер. Його команда отримує 1 штрафне очко. Якщо це трапиться з гравцем іншої команди, вона теж отримує штрафне очко.

Гра триває 5-8 хвилин. Виграє команда, що отримала за це час найменша

кількість штрафних бчков.

Під час гри важливо стежити за тим, щоб мотузочок не піднімалася від підлоги (землі) більше ніж на долоню і щоб хлопці стрибали легко на шкарпетках.

 

Гра на свіжому повітрі: Потяги йдуть в депо

На асфальті крейдою кожен гравець “вагончик” креслить невелике коло навколо себе. Це його депо. Ведучий стоїть осторонь, він “паровоз” і депо у нього немає. Паровоз свистить перший раз і починає збирати вагончики, рухаючись і чіпляючи їх, заходячи в депо кожного. Зібравши всі вагончики, паровоз ще рухається якийсь час, а потім свистить вдруге. Всі вагончики і сам паровоз біжать до депо, хто не встиг і залишився без депо, стає паровозиком в новій грі

Гра на свіжому повітрі: Точно в ціль

Гравці стають у коло. На землі перед ними проводиться риса. У середину кола йде водить. Хлопці, що стоять по колу, перекидають між собою волейбольний м’яч. Вони вибирають зручний момент, щоб заплямувати м’ячем ведучого. Той, кому це вдасться, змінює водить в колі, а ведучий йде на його місце.

Гру можна ускладнити і проводити, дотримуючись наступні умови. Ведучий весь час випручується від м’яча, щоб його не могли осалить. Гравець же, кидаючи в нього м’яч, голосно вимовляє: “Мета ‘”. Це означає, що м’яч метається в водящего, а не передається партнерові по колу.

Якщо при цьому гравець промахнувся і не потрапив за метою, то він стає на одне коліно. У цьому положенні він продовжує ловити і кидати м’яч у ведучого. У разі вторинного промаху, він стає на обидва коліна і в цьому положенні продовжує гру.

Однак, якщо, кидаючи м’яч у водить, гравець втретє промахнувся, то він виходить з гри. Якщо ж потрапив, то знову постає на одне коліно і продовжує грати. У разі вторинного потрапляння він має право знову продовжувати гру стоячи. Якщо м’яч, кинутий будь-ким, торкнувся водить, а гравець, який кинув м’яч, не вимовив при цьому слова “мета”, то попадання не зараховується і гра продовжується без зміни ведучого.

 

Гра на свіжому повітрі: Дев’ять скелець

Скельця викладаються в центрі намальованого квадрата по типу як для хрестиків-нуликів (по три квадратика в три ряди).

Вибирається що водить. Він стає з однієї сторони квадрата, а інші гравці навпроти. Один з гравців влучно розбиває складені стопкою скла. Ведучий ловить м’яч і починає вибивати метушаться на квадраті гравців. А ті намагаються швиденько розкласти скельця-камінчики по квадратикам – по одному в кожний. Якщо їм це вдалося, гра починається з початку. А не вдасться їм це може з тієї причини, що гравець, якого вибили м’ячиком, вибуває з гри.

Гра на свіжому повітрі: Земельки

Потрібен пристойний шматок землі, на якому треба намалювати велике коло і поділити його за кількістю учасників гри на сектори.

Кожен встає на свою ділянку. Перший гравець штовхає камінчик – його завдання потрапити по ногах наступного гравця. Якщо вдалося – відміряє від його ділянки шматок землі, відмірюються розміром ступень. Якщо ж камінь не долетів – перелетів або навіть не долетів до кордонів власної ділянки першого гравця, то кожен гравець відміряє по шматочку землі у промастивши гравця. Додаткові правила можна встановити абсолютно різні і за помилки знову ж призначати по скільки “ступень землі” втрачає оштрафують. Завдання гри – завоювати всю землю.

завантаження...
WordPress: 22.93MB | MySQL:26 | 2,047sec